Efterfødselstræning online

Hvis man følger efterfødselstræning online, er der mange fordele som gør en travl, uforudsigelig og ny hverdag med baby lettere

Vi kan ikke gøre noget med de søvnløse nætter, og babys mange behov der skal dækkes. Ej heller det, at alle planer konstant bliver lavet om i den evige jagt på søvn, mad og rene bleer.
Men med et online træningsforløb kan vi gøre træning nemt for dig. Og vi kan give dig funktionel træning online som både kommer din krop og din hverdag til gode. Missionen med SOLHEIMs onlineforløb er nemlig lykkedes når det frigiver både mere tid for dig sammen med baby, og mere tid til omsorg for din egen krop.

Skab resultater med online træning

De resultater vi skaber med online træning, opnås ved at genopbygge din krops styrke, din kernes funktion og tilliden til din krop. Men med vores onlineforløb opdager du også, at du kan få en stærk velfungerende krop med mindre træning, bedre bevægelse og mere fokus på kvaliteten i den træning, du laver. Derfor er specifik viden om kvindekroppens anatomi en del af vores online styrketræning for kvinder. Lige som viden om bindevævets støttesystem, der bærer dine organer, og gør at dine muskler kan udvikle kraft, er det. Og ikke mindst vores passion for at formidle at bækkenbunden kan trænes funktionelt, og dermed kan komme til at fungere igen. Derudover kommer de mange års erfaring i at selv føde og leve med børn i en travl familie. Vi kender den virkelighed, som kvinders træningsplaner og ambitioner skal fungere i. Og vi ved hvorfor mange ikke finder tiden.

Vi kalder det at træne KLOGT

Efterfødselstræning handler om at genskabe optimale forhold mellem bækkenbund, mavemuskler, rygmuskler, åndedræt og din kerne i øvrigt. Men det handler også om at genskabe en stærk kerne der tåler belastning godt når du bruger hele kroppen. Derfor træner vi hele kroppen, og vi bevæger hele kroppen med fokus på at arbejdsforholdene for din kerne er gode. Så hele din krop bliver stærkere, og de enkelte dele fungerer bedre.

Online styrkeøvelser med fokus på kvindekroppen der har født

Mange kvinder oplever en mave der ikke opfører sig som før, selv om de træner det samme som før fødslen. Nogle gange skyldes det at mavens muskler stadigvæk har en unaturlig stor afstand og et svagt bindevæv, som kaldes rectus diastase. Andre gange er der ingen særlig rectus diastase, men musklerne i mave og kerne i øvrigt har ikke et optimalt samarbejde. Og så udebliver kræfterne, selv om der bliver trænet hårdt.

Der er også en stor del af os som oplever, at kroppen i øvrigt heler godt og hurtigt, men hvor bækkenbunden bliver ved med at være det svage led i kæden. Og som oplever, at dette kan forhindre os i at dyrke de fysiske aktiviteter vi ønsker. Også selv om vi måske tænker at efterfødselstræning burde være et overstået kapitel for længe siden.

Online træningsforløb efter fødslen

Hos SOLHEIM har vi udvalgt de vigtigste øvelser for kvinder, og sat dem sammen til et onlineforløb. Onlineforløbet sørger for at du får træningsvideoer løbende, men i dit eget tempo. Og du får desuden adgang til hjælpevideoer, viden og vejledning i det fælleskab som du er en del af, når du følger det online træningsforløb.

Træningen i forløbet er bygget op omkring det princip, at kernen styrkes bedst når alle aspekter inddrages, fordi kroppen fungerer som en helhed. Så enten du har rectus diastase, bækkenbundsgener, bækkensmerter eller noget tredje, er det kernens funktion sammen med resten af kroppen vi træner. Alle disse principper tager SOLHEIMs online efterfødselstræning højde for, så du kan tåle belastning godt, og bevæge dig stærkt og frit. Derfor er der også kun 1 online forløb hos os, men der kan være mange forskelige grunde til, at du har brug for det. Kernen kan være udfordret på mange måder, og gennem hele livet.

Enten du er nybagt mor, ikke så nybagt mor, mor som har eller ikke har gener fra mave og bækkenbund, eller mor som vil bære dig selv bedre og træne smartere på mindre tid – så kan SOLHEIMs online styrketræning for kvinder være relevant.

I onlineforløbet træner vi også med fokus på en kerne der kan tåle hop og løb.
Se hvordan i videoen her:
Write your awesome label here.

SOLHEIM har 1 onlineforløb, men du kan vælge mellem 2 produkter

Enten du vælger Samlet Pakke eller Fleksibelt abonnement er indholdet det samme. Det er kun betalingsmåden der er forskellig.

Hvor meget skal man træne?

De første 3 moduler tager ca. 6 uger eller mere hvis du har brug for det. Her træner du dagligt i 10-15 minutter. Men husk: Vi ved, at din hverdag kan tage en uventet drejning. Forløbet venter på dig, og du vil ikke have træningsprogrammer der hober sig op, hvis du træner mindre og går langsommere frem.

Fra modul 4 og frem til og med 12 kan du vælge at træne med lidt mere intensitet, og i 20-25 sekunder 3-4 gange/uge. Men mange vælger også at fortsætte med de korte, daglige træningspas, fordi det er en rytme der passer dem bedre.

Hele forløbet tager i underkant af 9 måneder, hvis sol og måne og babyer står i vinkel. Men det må godt tage den tid du skal bruge.
Er der vejledning undervejs?

• Du bliver vejledt i hver film. Der er desuden vejledning løbende i hvordan du skal forholde dig til din mave, eller bækkenbund, og hvornår du må gå videre til næste træningsprogram.
• Der er masser af hjælpevideoer til alle aspekter af træningen, dine hverdagsbevægelser og hjælp til øvelserne i hvert modul.
• Alle starter ved modul 1, uanset tidligere træningserfaring. Fordi vi så gerne vil at din bækkenbund og kerne i øvrigt indgår i hvordan du træner, og de bevægemønstre du skal lære.
• Du kan tilmelde dig motivationsmails direkte til din inbakke.!
Du kan også få gratis vejledning over Microsoft Teams, hvor der er kamera på. Her svarer Elin dine spørgsmål, og der er mulighed for at kigge på konkrete udfordringer eller spørgsmål til træningen. På facebook er der desuden en lukket facebook gruppe for alle de kvinder der følger SOLHEIMs onlineforløb, hvor Elin besvarer alle spørgsmål – og hvor der desuden er fællesskab med andre kvinder på forløbet, og erfaringer at hente.
Created with