Træning efter graviditet

Måske støder du for første gang ind i genoptræning efter graviditet lige nu fordi du er en ny mor.

Det kan også være du er en rutineret mor til større børn som mærker, at der er dele af kroppen der stadigvæk har brug for træning efter graviditet.

SOLHEIMs træningsprogram efter graviditet får dig til at træne med langt større effekt på bare 3 måneder

For os er træning efter graviditet nemlig træning, som får dig til at træne klogt. Klogt fordi det virker, og samtidigt fordi du kommer til at bevæge dig stærk også når du ikke træner. Simpelthen fordi du bevæger dig bedre, og fordi du får viden om træning efter graviditet. Viden der bryder dine dårlige bevægemønstre og ineffektive træningsvaner – og giver dig styrke i ryg, mave og bækken igen.

Men genoptræning efter graviditet handler også om at træne med den rigtige belastning, og med strategier der rent faktisk gør dig stærkere. Hvis du træner med for hård belastning efter en graviditet, inden din kerne er stabil, kan det forhindre dig i at få den stærke og velfungerende krop, som du ønsker.

Derfor tilbyder vi træning efter graviditet som både styrker din kerne og resten af kroppen.

Træning efter graviditet – få din krop igen

Hvis du har det som andre kvinder der søger træning efter graviditet, så har du måske også et mål med træningen om at få din krop igen.

6 Måneder efter graviditet er der stadigvæk mange kvinder (op til 40 %) som søger træning til delte mavemuskler, og nogle også til navlebrok. I op til 7 år efter en graviditet er der rigtig mange af os kvinder der har været gravide, som stadigvæk har en svag, eller dårligt fungerende bækkenbund.

De fleste af os forventer dog, at efterfødselsgener som disse er overstået, så snart barslen er over. Eller så snart vi kan løbe uden at lække. Og at vi dermed har fået kroppen tilbage. Men ikke sjældent oplever kvinder sågar disse gener for første gang mange år efter fødslen, når der endeligt er luft i hverdagen til mere træning.

Hvis du lige har født, og ikke har fået dit 8 ugers check endnu, skal du vente med at starte SOLHEIMs onlineforløb.

Men indtil dit 8 ugers check, kan du gå i gang med øvelserne i denne film:

Write your awesome label here.
Træning med SOLHEIM forbedrer:
• Din bækkenbundsfunktion
• Din kernefunktion og mavemuskler, så du kan komme af med ryg- eller bællensmerter og en mave, der bliver ved med at se gravid ud.
• Din kropsbevidsthed og fysiske velvære.
• Din fysiske styrke, og muskelsamspil i hele kroppen, så du kan lave et aktivt liv og vende tilbage til din foretrukne træning.
• Dit overskud og giver bedre kvalitet på den søvn, du får.
• Dit åndedræt og oplevelse af ro i kroppen.

Hos SOLHEIM er efterfødselstræning noget der bliver en del af dit liv

Træning efter graviditet er ikke bare de 12 x efterfødselstræning under barslen. I SOLHEIM mener vi, at for at kvinder ikke skal leve med efterfødselsgener, skal vi træne vores efterfødselskrop klogt og nærende resten af vores liv.

I SOLHEIMs onlineforløb lærer du at styrke din kerne, mave og bækken klogt og på lang sigt, mens hele kroppen bliver stærkere. Vi kalder det bæredygtig træning, fordi det er træning der gør, at du bærer dig selv (og din baby) bedre både til træning og i hverdagen. Og vores onlineforløb gør desuden din træning bæredygtig i din travle hverdag som mor.

SOLHEIM specialiserer sig i træning, der gør, at langt færre kvinder oplever gener og smerter efter graviditet

Onlineforløbet er ikke blot et enkelt træningsprogram efter graviditet. Det er et komplet forløb, skræddersyet og målrettet kvinden der ønsker en stærk, og velfungerende krop.
SOLHEIMs onlineforløb er tiltænkt dig, som ønsker at finde en sund balance mellem træningsliv og hverdagsliv, balancen mellem trænings- og kropsidealer og at have en krop, der fungerer godt.

• Få styrken tilbage i din krop til trods for morgenhår og gylp på trøjen.
• Få din mave tilbage, så den både ser godt ud og fungerer godt.
• Få det gode sexliv tilbage gennem en velfungerende bækkenbund.
• Få styrke, vaner og overskud til at løfte, bære og tumle med dit barn med nærende bevægelser.
• Få bedre kvalitet på den søvn, du får, og mærk hurtigt den forskel, det gør.
• Tag knibeøvelserne til næste niveau gennem funktionelle helkropsøvelser hjemme på dit stuegulv.

Alt sammen uden flere aftaler i en allerede travl hverdag med baby!

Kom i gang med et træningsprogram efter graviditeten

Vi har designet et forløb hvor det skal være så nemt som muligt at komme i gang med et træningsprogram efter gravidteten. Og vi sørger for, at du kommer videre til det næste træningsprogram i forløbet når du er klar.

SOLHEIMs onlineforløb bygger på solid viden om, hvad der heler ofte oversete gener i form af delte mavemuskler eller en svag bækkenbund.
Dette gør, at vi kan hjælpe dig med at styrke hele resten af kroppen samtidigt som du får din specifikke genoptræning efter graviditet.

Få hjælp til at komme videre med skaden, der begrænser dig

Det er nemt at gå i stå når man er usikker på hvad man må, og hvad man ikke må i sin træning efter graviditet. De fleste af os vil jo gerne træne – vi skal bare vide hvordan.
Hos SOLHEIM lærer du redskaber der gør du tør og kan bevæge dig og træne sikkert til trods for, at kroppen er mærket efter graviditeten.

Du kan starte allerede i dag!

Vores højeste mål er at give dig

♦ En kerne, der fungerer, så du kan leve et aktivt liv med en bækkenbund, der holder tæt, og en mave, der ligner sig selv.
♦ Viden om, hvordan du både kan træne og bevæge dig, imens du styrker din kernes svageste område.
♦ Mindre træning, men med højere kvalitet
♦ Teknikkerne, der gør at dit bindevæv bliver stærkere, imens muskler i mave, ryg og bækken gør deres arbejde.
Created with